fbpx
Jesteśmy dla Ciebie
Pon - Sob 8:30 - 19:00
+48 537 017 211
tło
przycięte tło
+48 537 017 211
kropki czarne

Kursy BUSIENESS ENGLISH zdalnie

Po wybuchu pandemii nastąpiło tąpnięcie w kursach firmowych, ale także ogólnie w kursach dla dorosłych. Strach przed zakażeniem, obawa przed tym co przyjdzie, a w firmach reorganizacja pracy lub wręcz całej firmy spowodowały, że wiele firm musiało podjąć cięcia kosztów, a pierwszym „zbytkiem” często są właśnie kursy językowe. Są jednak firmy, które postawione w sytuacji czy ciąć benefity, czy kadrę, podjęło decyzję o cięciu kadry uświadamiając sobie, że cięcia benefitów może wpłynąć na efektywność osób zaangażowanych, co spowoduje obniżenie wydajności, niezadowolenie z pracy i może to się przełożyć na całą kondycję firmy.

Taki obrót sprawy jednak spowodował, że szkoły i firmy szkolące musiały poszukać innych sposobów prowadzenia kursów. Naturalną rzeczą była droga przejścia na zajęcia online. Zajęcia zdalne budzą rzecz jasna obawy, że jakość nauczania spadnie, że efektywność nie będzie taka sama. Czy jednak musi tak być?

Większość firm pracujących w systemie globalnym pracuje przecież w sieci. Konferencje odbywają się na platformach internetowych, trwa nieustanna wymiana maili, danych, komunikacja odbywa się przez różnego rodzaju kanały elektroniczne. Czy zatem nauczanie zdalne różni się czymś od tego z czym na co dzień takie firmy i ich pracownicy mają do czynienia? Według mnie nie. Można oczywiście powiedzieć, że mamy dość siedzenia przed komputerem, pracy zdalnej i całego tego „zwirtualizownia” świata. Pytanie tylko czy w tej chwili mamy na to jakiś wpływ i czy mamy jakiś wybór? Można też czekać na powrót do „normalności”, ale chyba już nikt nie ma złudzeń, że to szybko nie nastąpi. A czy warto pozostawiać swoje marzenia i cele? Niech każdy sobie odpowie na te pytania.

Jak wyglądają zajęcia Business English?

W dużej mierze kursy, jakie realizuje prywatna szkoła językowa zależą od lektora, od jego osobowości, umiejętności i praktyki. W naszej szkole zatem elementami istotnymi jest rekrutacja lektorów, ale i ich szkolenie i monitorowanie. Lektorami nie rzadko są osoby, które już maja doświadczenie i praktykę zatem pozostaje wtedy tylko życzliwe towarzyszenie i pomoc doraźna. Niemniej jednak szkoła zapewnia materiały, infrastrukturę, opiekę metodyczna i wsparcie dla lektorów w postaci szkoleń, szczególnie tym z mniejszym doświadczeniem. Cała też logistyka i koordynacja to rola dobrze zorganizowanej szkoły.

Najczęściej kurs Business English (oprócz oczywiście kursów dedykowanych) oparty jest o stały podręcznik, który pozwala utrzymać pewien nakreślony program kursu i daje poczucie stałości dla kursantów. Są to najczęściej podręczniki o tematyce okołobiznesowej, ze słownictwem oraz ćwiczeniami, które skupiają się na angielskim w środowisku pracy. Lektor jednak często uzupełnia taki kurs czy to przez oryginalne artykuły z takich gazet jak The Economist czy Financial Times, lub też innych podręczników, aplikacji, filmów i podcastów, czy też własnych materiałów. Nierzadko następuje to też po krótkiej konsultacji z uczestnikami kursu, którzy według naszej filozofii mają prawo uczestniczyć w doborze materiałów w trakcie takich specjalistycznych kursów.

Autor:
Andrzej Kowalski
Właściciel w Szkole Języków Obcych
Lektor, nauczyciel i wychowawca z 20-letnim doświadczeniem.