Jesteśmy dla Ciebie
Pon - Sob 8:30 - 19:00
+48 537 017 211
tło
przycięte tło
+48 537 017 211
kropki czarne

Czy Native Speaker powinien uczyć Twoje dziecko?

Dlaczego zapisując nasze dziecko na zajęcia językowe boimy się wyboru Native Speakera? Czy nasze obawy są uzasadnione? W jakie zajęcia najlepiej zainwestować, by nasze dziecko najefektywniej uczyło się języka? W trzech krótkich krokach wyjaśnimy, dlaczego wybór Native Speakera jest wyborem dobrym i uzasadnionym.

Na lekcjach językowych, na które zapisujemy nasze dziecko najważniejsze jest poczucie bezpieczeństwa. Dzieci lubią uczyć się nowych rzeczy, a językowe zagwozdki nie sprawiają im trudności. Dodatkowo maluchy mają dużą motywację do nauki języków, ponieważ zajęcia są kreatywne i prowadzone na zasadzie zabawy. Poczucie bezpieczeństwa na zajęciach daje im osoba wykształcona pedagogicznie, z odpowiednim podejściem i metodami edukacyjnymi, która potrafi zainteresować i zaintrygować małych słuchaczy. Na wczesnym etapie edukacji bardzo ważne jest osłuchiwanie z językiem, a właśnie to najlepiej wychodzi dzieciom, które niemalże pochłaniają wiedzę. Najlepsza nauka języka to taka, w której dziecko język nabywa, a nie się go uczy, a to gwarantują lekcje z Native Speakerem!


Dlaczego się boimy?

Nasze obawy wynikają ze strachu przed tym, że dziecko nie zrozumie nauczyciela, będzie bało się lekcji i będzie niechętne, żeby na nie uczęszczać. Boimy się, że dziecko mniej wyniesie z zajęć, a my stracimy cenny czas i pieniądze. Nauczyciele, którzy nie używają podczas zajęć polskiego sprawiają, że dzieci bardzo uważnie starają się zrozumieć, co nauczyciel stara się przekazać. Wpływa to na rozwijanie umiejętności koncentracji i uwagi. Wyłapują i kodują słowa i są bardziej świadomi użycia języka, niż gdyby koncentrowali się na teoretycznej nauce słownictwa czy gramatyki. Native Speaker przekazuje wszelkie komponenty włącznie z zasadami gramatycznymi, konstrukcjami budowy zdań czy czasami, ale w sposób dla dziecka niejako nieświadomy. Dzieci, które wchłaniają wiedzę i o wiele szybciej uczą się nowych rzeczy zaczynają przełączać się na nieznany przez nich język i samoistnie rozumieć nauczyciela.

Immersja językowa

Na lekcjach z lubianym nauczycielem dzieci chcą przekazać mu jak najwięcej historii, ponieważ jest on dla nich osobą zaufaną i autorytetem. Na zajęciach z osobą, która nie zna polskiego jest to dodatkowe wyzwanie, ponieważ dziecko musi zmierzyć się z brakiem zrozumienia języka polskiego. Musi wtedy kombinować i wyrazić swoje myśli w inny, kreatywny sposób. Jak wskazuje nazwa immersja to dosłownie zanurzenie w obcym języku. Stosując tego typu praktyki edukacyjne wdrażamy dziecko w świat innego języka, pozwalamy, by dziecko spotkało się z rówieśnikami, nauczycielem, a przede wszystkim językiem obcym. Na zajęciach nasz maluch przenosi się w inny ciekawy świat, w którym musi się odnaleźć, a jest to najlepsza forma intensywnego kontaktu językowego. Oczywiście lektor stosuje różnorodne techniki, metody i narzędzia takie jak ilustracje, śpiewanie piosenek, gry, mimikę czy gestykulację, dzięki którym dziecko jeszcze bardziej wczuwa się w językową zabawę i spontanicznie bierze w niej udział. Lekcje z Native Speakerem są wartością dodaną, a nie sprawianiem dziecku  dodatkowych  trudności, o czym  należy pamiętać!

Nie widzę efektów

Kolejnym zarzutem w kierunku zajęć z Native Speakerem jest to, że efektów nie widzimy od razu. Przecież po lekcjach pytamy dziecko, czego się dziś nauczyło, a nasza pociecha niczego nie odpowiada. Jak to? Efektów nie badamy przepytując, efekty muszą być widoczne w praktycznej komunikacji językowej, w której dziecko odnajdzie się jak ryba w wodzie, po tym jak osłuchiwało się z Native Speakerem. Pozwoliło mu to na oswojenie się ze spontaniczną mową obcą i właśnie te umiejętności nabył. Z czasem efekty wyklarują się bardzo wyraźnie i zobaczycie, że dziecko nie tylko rozumie nauczyciela, ale stara się mu odpowiadać i coraz pewniej czuje się w komunikacji w innym języku. Jak w nauce każdej dziedziny i przedmiotu – potrzeba czasu!

Zajęcia z Native Speakerem są interdyscyplinarne. Pokazują dzieciom, że istnieją inne kultury, języki i trzeba postarać się i być uważnym słuchaczem, by zrozumieć inną osobę i być zrozumianym. Lekcje z osobą, która nie używa języka polskiego otwierają przed naszymi pociechami świat, w którym będą funkcjonować w przyszłości podróżując i pracując w innych krajach. Dzieci mają bardzo dobry słuch, szybko się uczą, a lekcje z kimś, kto mówi w języku, którego uczy są najbardziej efektywną formą edukacji językowej naszego dziecka.