fbpx
Jesteśmy dla Ciebie
Pon - Pt 09:00 - 19:30
+48 537 017 211
tło
przycięte tło
+48 537 017 211
kropki czarne

Umuzykalnienie w nauce angielskiego

Co to jest umuzykalnienie?

Umuzykalnienie to proces wprowadzania muzyki lub jej elementów do różnych dziedzin życia lub działań, takich jak edukacja, terapia, relaksacja, czy też kreatywność artystyczna. Może to obejmować wykorzystanie muzyki w celu wprowadzenia atmosfery lub nastroju, poprawy koncentracji, zachęcania do interakcji, a nawet zmniejszenia bólu i stresu.

Umuzykalnienie ma wiele form i zastosowań. Na przykład, może to obejmować naukę gry na instrumencie muzycznym, udział w zajęciach tanecznych, wykorzystanie muzyki jako narzędzia terapeutycznego, czy też po prostu słuchanie muzyki dla przyjemności i relaksu. Ważne jest, aby umuzykalnienie było dostosowane do potrzeb i celów osoby, która z niego korzysta.

Jak umuzykalnienie pomaga w procesie nauczania języka angielskiego?

Umuzykalnienie w procesie nauczania języka angielskiego oznacza wykorzystanie muzyki jako narzędzia do rozwijania umiejętności językowych uczniów. Może to obejmować słuchanie piosenek w języku angielskim, śpiewanie piosenek, używanie muzyki jako tła do nauki słówek i gramatyki, a także komponowanie własnych piosenek. Muzyka jest dobrym narzędziem dydaktycznym, ponieważ pomaga zwiększyć motywację uczniów, pomaga im zapamiętać nowe słowa i zwroty, a także ułatwia rozwijanie umiejętności komunikacji. W procesie nauczania języka angielskiego umuzykalnienie jest często realizowane poprzez specjalne lekcje muzyczne lub wykorzystywane jako uzupełnienie tradycyjnych metod nauczania.

Spotykam wiele rodziców, którzy mówią, że ich dzieci chętnie słuchają muzyki w języki obcym, szczególnie po angielsku.

W naszej metodzie Mała Lingua, muzyka jest wręcz nieodzowna, jest elementem koniecznym i wymaganym. My nawet mamy własną muzykę, własne piosenki, a muzyka i śpiewanie na lekcjach angielskiego są elementem każdego scenariusza.

Kilka sposobów jak muzyka pomaga w nauce angielskiego:

  1. Poprawa zrozumienia języka: Słuchanie piosenek w języku angielskim pomaga uczniom zwiększyć swoje zrozumienie języka, ponieważ piosenki zwykle zawierają proste, naturalne językowe konstrukcje i zwroty.
  2. Poprawa słownictwa i gramatyki: Słuchanie piosenek i śpiewanie ich po angielsku pomaga uczniom rozwijać swoje słownictwo i gramatykę, ponieważ piosenki zwykle zawierają trudniejsze słowa i konstrukcje językowe.
  3. Poprawa komunikacji: Śpiewanie piosenek po angielsku lub komponowanie własnych piosenek pomaga uczniom rozwijać swoje umiejętności komunikacji i wyrażania siebie, co jest ważne w języku angielskim.
  4. Poprawa motywacji: Muzyka jest skutecznym narzędziem motywującym, dlatego wykorzystanie muzyki w nauce języka angielskiego może pomóc uczniom zwiększyć swoją motywację do nauki.
  5. Poprawa pamięci: Muzyka jest często używana jako mnemonik, ponieważ łatwiej jest zapamiętać coś, co jest związane z melodią, niż tylko z czystym tekstem.

Czy warto uczyć dzieci języka angielskiego przez muzykę?

Po tym co napisałem wyżej, takie pytanie wydaje się z lekka śmieszne. Chyba dostarczyłem wystarczającą ilość argumentów. Ale jakby tak ktoś jeszcze nie wierzył, to powtórzę. Tak, warto uczyć angielskiego dziecko przez muzykę. Bo nauka języka angielskiego przez muzykę jest bardzo skuteczna. Muzyka jest znana z tego, że pomaga zapamiętywać treści i wzmacniać emocjonalne połączenia, co ułatwia proces uczenia się języka angielskiego.

Wprowadzanie muzyki do lekcji języka angielskiego może pomóc dzieciom w nauce słownictwa, gramatyki, wymowy oraz akcentu. Dzieci uczą się poprzez śpiewanie piosenek, grę w gry językowe, nagrywanie i słuchanie tekstów, co pozwala na łączenie nauki z zabawą. Takie nauczanie jest bardzo kreatywne.

Warto jednak pamiętać, że nauka języka angielskiego przez muzykę nie powinna być jedynym sposobem na naukę języka, a jedynie jednym z wielu narzędzi. Dzieci powinny mieć także możliwość uczenia się języka angielskiego poprzez czytanie, pisanie, rozmowy z nauczycielem, a także w codziennych sytuacjach życiowych.